Pagina's

vrijdag 14 oktober 2011

Van het laatste strohalmpje gevallen

En daar viel ik vanmorgen dus, keihard van de laatste strohalm af. Definitief echt absoluut niet zwanger. Auw.

Ik weet nog even niet hoe ik mezelf moet herpakken. Wat ga ik nu doen? Korte cursus speksteenhakken? Die 3 kilo zijn er eigenlijk allang af... 7 zelfs. Dus dat is misschien toch niet zo'n best korte termijn doel. Ik weet het echt even niet.

We kregen net een brief van het ziekenhuis dat 2 embryo's zich nog heel goed ontwikkeld hebben en dat er dus 2 ingevroren zijn. Dat is natuurlijk positief, maar het valt me tegen. Van 32 follikels, naar 14 eicellen, 13 geïnjecteerd, 8 bevrucht, 6 gedeeld en dan maar 1 om terug te zetten en 2 om in te vriezen. Van 32 naar 3 dus. Een rendement van -90 %... Ik weet even niet of ik daar blij mee moet zijn of juist teleurgesteld. Of allebei misschien? En dan is het nog maar de vraag of de embryo's het invriezen en ontdooien goed overleven. Jeetje, een hoofd vol met vragen en verdriet. Wat valt dit tegen allemaal zeg.
Ik ben wel heel erg blij met alle lieve reacties van iedereen. Ik krijg kaarten, bloemen, chocola (fantastisch!) en zoveel lieve berichtjes. Soms vanuit onverwachte hoek en dat is leuk om te merken. Dat doet me echt goed en het helpt me enorm. Heel veel dank daarvoor.

1 opmerking:

  1. Ondanks de tegenslagen, vragen en onzekerheden, blijf ik gewoon meehopen!! Succes xxx

    BeantwoordenVerwijderen