Pagina's

donderdag 15 december 2011

Het circus is afgeblazen

Ik heb gistermiddag zelf maar even gebeld naar het ziekenhuis. Om half 5 had ik nog niks gehoord! Gelukkig kreeg ik de liefste zuster aan de telefoon. Zij heeft zo'n heel lieve stem en begrijpt heel goed hoe alles voelt als je het meemaakt. De test van vanmiddag was negatief, dus niet zwanger. Geen verrassing, dat had ik totaal niet verwacht ook. Maar toen kwam de klap. De arts wil het traject een maand uitstellen omdat ik eerst het uitstrijkje moet doen. Deze maand is toch niet zo'n goede maand wat betreft baarmoederslijmvlies dus kan ik beter een maand wachten en eerst aan mijn gezondheid denken.

Slik.

Ik geloof niet dat ik dat wilde horen. Ja, ik ben blij dat ik geen punctie heb tijdens de kerst, dat ik toch naar de nieuwjaarsborrel op mijn werk kan die de kindjes helemaal zelf gaan voorbereiden, dat ik met Oudjaar niet als een kasplantje op de bank lig. Heel fijn. Maar ik had het er echt voor over gehad omdat dat ook weer een nieuwe kans is. En nu moet ik dus weer een maand wachten, heb ik voor niks die injecties gezet en me voor niks druk gemaakt over de hele kerstperiode. Conclusie: me nooit meer zorgen maken over de toekomst, want die is totaal onvoorspelbaar. Zo denk je dat het circus komt, je hebt de stoet met dieren en woonwagens voorbij zien komen, zo blijkt het een slechte droom te zijn.

Morgen dus eerst het uitstrijkje en eventueel meteen een behandeling. Dan halen ze kleine stukjes vreemd weefsel weg. Geen heel ingrijpende behandeling, maar prettig is anders.

Geen mooi kerstcadeautje voor mij dit jaar. Geen kerstwondertje. Gelukkig heb ik een superfamilie en lieve vriendinnen en vrienden die ik wel om me heen heb deze kerst. En daar ben ik blij mee.

Maar als ik mocht kiezen, dan was het nu al 2012! Is iedereen het daar mee eens? Ja? Top!
Dan wens ik iedereen bij deze een geweldig 2012!!!


2 opmerkingen:

  1. oh lieverd wat ontzettend rot! En ook echt rot dat het allemaal zo langs elkaar heen gaat!

    heel veel sterkte met je uitstrijkje. En alvast het allerbeste voor 2012! dikke knuffel van Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey lief!! Ik doe mee, 2011 is passé!! Helemaal klaar mee! En dat het allemaal rijmt is toeval :p
    Dikke knuf!!!

    BeantwoordenVerwijderen