Pagina's

vrijdag 16 december 2011

Goed nieuws! Eindelijk...

Vanmorgen weer eens naar het ziekenhuis, was ik al zo lang niet geweest ;) Nicki was er gelukkig ook weer bij, zoals altijd, want ik ga dus echt nooit van mijn leven meer alleen!
Super aardige arts, maakt grapjes over dat ik wel erg vaak in die stoel heb gelegen dit jaar en begrijpt gelukkig ook dat wij geen topjaar hebben gehad. Zegt de beste man opeens "in de stukjes weefsel die de vorige keer zijn weggenomen zat wel het HPV virus, maar het was niet zo'n heel erg kwaadaardige vorm ervan". Ahum, niet zo'n heel erg kwaadaardige vorm dus. Dat wil ik toch ook niet horen? Maar het schijnt dat dat allemaal prima te behandelen is en geen kwaad kan en dat ik onder goede controle sta dus dat er niks kan gebeuren. Pfff, oké, ik geloof hem. Ik geloof alles wat enigszins positief voor me uitpakt.
En dan eindelijk, na een jaar ellende, kregen we een keer goed nieuws. Zo'n intiem onderzoek blijft rot, maar goed, daar zet ik me overheen. Heb het systeemplafond goed bekeken, er zitten 4 inbouwspotjes in. Je moet wat hè, als je ergens anders aan wilt denken en je probeert een beetje te ontspannen. Gelukkig zag het er bij mij al veel beter uit dan een half jaar geleden. Met azijn verkleuren stukjes weefsel die er niet horen te groeien en dat was nu een stuk minder dan vorig jaar. Joepie!!! Geweldig!! Wat ben ik daar blij mee zeg. Ik had die arts wel kunnen zoenen :)
Ik doe mee aan een onderzoek naar baarmoederhalskanker en het vroegtijdig constateren hiervan. Tevens onderzoeken ze een zelftest zodat elke vrouw thuis een uitstrijkje kan maken en gewoon met de post terug kan sturen. Dat scheelt iedereen een hoop tijd, moeite en naar gevoel en je kan het gewoon doen wanneer het jou uitkomt. Ik ben er super tevreden over, dus ik ben ook heel benieuwd wat er allemaal uit het onderzoek komt.
Na afloop moet ik dan een aantal vragen beantwoorden. Één van de vragen is "met hoeveel verschillende partners heeft u het afgelopen jaar geslachtsgemeenschap gehad?" Gelukkig kan ik daar gewoon eerlijk "één" op antwoorden terwijl Nicki naast me zit. Maar wat nou als dat niet zo was? Komt je overspel opeens aan het licht bij de gynaecoloog... Lijkt me niet best.

Zo zeg, wat ben ik blij dat er nu eens iets goed gaat. Op 5 januari krijg ik de definitieve uitslag van dit onderzoek, maar het zal in ieder geval beter zijn dan vorige keer. Ik zou spontaan een feestje geven :) Misschien doe ik dat eigenlijk wel... Toasten we op een geweldig en positief 2012. Wie komt er?

1 opmerking:

  1. Oh meis wat fijn voor jullie!! Dat konden jullie wel even goed gebruiken!! Xx ennuh proost!

    BeantwoordenVerwijderen