Pagina's

maandag 17 september 2012

17 weken

Vandaag alweer 17 weken zwanger! De tijd gaat best snel. Ik leef van maandag tot maandag :) Elke maandag is er weer een week voorbij. Heel soms voel ik het kindje bewegen. Kleine plopjes in mijn buik. Nog niet echt heel duidelijk, maar het is een begin. Heerlijk vind ik dat gevoel! De leuke momenten gaan gelukkig steeds vaker overheersen. Het treurige raakt langzaam maar zeker steeds meer op de achtergrond. Het voelt wel gek om losgelaten te zijn door het ziekenhuis. Mijn eerste afspraak met de verloskundige staat gepland over een week. Dan zijn we dik 4 weken aan ons lot overgelaten... Voor anderen de normaalste zaak van de wereld, voor ons even wennen. De week daarna, met 19 weken, hebben we een uitgebreide echo. Dat kan onze verloskundigenpraktijk kennelijk niet dus daarvoor moeten we naar de echopraktijk. En ik geloof dat we ook maar een pretecho gaan boeken. Gewoon, omdat het kan :)

Roelof (sorry, OOM Roelof) heeft een geweldige muurschildering gemaakt in de babykamer. Het is zo lief geworden. Als je ook zo'n geweldige schildering wilt, moet je even zijn site bekijken. Hij kan echt alles maken! Je favoriete foto, tropische eiland, stripfiguren, een naam, gewoon een mooie achtergrond, You Name It! Trouwens ook heel cool voor een kinderfeestje :) Stoere jongens en meiden mogen dan hun eigen graffiti kunstwerk maken. Veeeel leuker dan naar de bioscoop of de ballenbak. (Geloof me, ik werk met stoere kinderen, ik kan het weten...)

Ik vroeg me laatst af hoe de ideale man eigenlijk is. Een man die een half uurtje eerder uit zijn werk komt om een kopje thee voor me te zetten als ik me niet lekker voel. Een man die 's avonds naar de supermarkt rent, na een lange werkdag, om te zorgen dat de katten ook nog kunnen eten. Een man die bijna elke avond het eten op tafel zet. Mijn buik insmeert omdat hij dat zo leuk vindt. Meegaat naar elke afspraak in het ziekenhuis en alle afspraken bij de verloskundige en de echopraktijk al in zijn agenda heeft gepland. Zelf ook geen filet americain meer eet uit solidariteit. Romantische chickflicks met me kijkt op zaterdagavond. En dan is mijn overheerlijke conclusie dat die man precies mijn man is :) Wist ik natuurlijk al, maar toch heerlijk om nog een keer achter te komen. Bij deze: Bedankt liefste!!

1 opmerking:

  1. Alexandra Knijnenburg17 september 2012 om 23:13

    Kleine stapjes leren genieten. Accepteren dat dit jou manier is. Dit hoort ook bij moeder worden. Lfs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen